مقاله مقایسه ارزیابی متوازن( بالانس اسکورکارد) ومدل تعالیEFQM

این تحقیق پژوهشی کاربردی است در جستجوی این که چگونه می توان همزمان از مدل ارزیابی متوازن BSC و مدل تعالی سازمانی EFQM در سازمان استفاده نمود.

برای دریافت اصل مقاله اینجا را کلیک کنید.

مقاله چک لیست تفکر استراتژیک

 

برای دریافت اصل مقاله اینجا را کلیک کنید.

مقاله تفکر استراتژیک

هدف این نوشتار ، ارایة توضِحاتی پیرامون موضوعات مهم در ارتباط با مفهوم «تفکر استراتژیک»‌ است. به عنوان نمونه ، این نوشتار می‌خواهد تا به پرسش‌های زیر پاسخ دهد :

-         تفکر استراتژیک چیست؟‌

-         چگونه می‌توانیم آن را بازشناسی کنیم؟

-    آیا تفکر استراتژیک با برنامه‌ریزی استراتژیک متفاوت است؟ و اگر دارای تفاوت است ، آیا تفکر استراتژیک می‌تواند به عنوان جانشینی برای برنامه‌ریزی استراتژیک محسوب شود؟

-    آیا تقکر استراتژیک و برنامه‌ریزی استراتژیک می‌توانند در یک چارچوب مدیریت استراتژیک ، همراه با یکدیگر جا داشته باشند؟

برای دریافت مقاله لطفا اینجا را کلیک کنید.

زمینه فعالیت وبلاگ مدیریت استراتژیک

این وبلاگ محلی است برای تبادل تجارب،دانسته ها، یافته های جدید و افکار و اندیشه های متخصصان و مدیران ایرانی و سایر علاقمندانی که در زمینه مدیریت استراتژیک فعالیت،تحقیق و پژوهش می کنند.

این وبلاگ با حمایت جناب آقای دکتر وفا غفاریان و با مساعدت و همکاری دوستان زیر ایجاد شده است:

- مهیار فخیمی

-مجیدرضا مقصودی

-رضا هنری کیا

-پدرام فرخ پیکر

-آزاده غضنفری نژاد

-مژده فیروزی

ما دست همکاری شما را به گرمی می فشاریم و از تبادل تجربیات و یافته های شما استقبال می نماییم.

آغاز یک فعالیت تازه

در عصر حاضر رقابت یکی از مهمترین مسائل دنیای کسب و کار است. بدون تردید فاتحان این رقابت کسانی هستند که با تفکری صحیح و انتخاب هدفی درست به این مهم نایل آمده اند.

یکی از راههای انتخاب هدفی درست و حرکت به سوی آن مدیریت استراتژیک است که حدود ۲۰ سال است که الفبای آن در دانشگاههای کشورمان تدریس می شود و حدود ۱۵ سال است که بکارگیری این علم در مدیریت کسب و کار بنگاههای اقتصادی ایرانی رواج پیدا کرده است.

در این مدت - هرچند کوتاه - تجارب زیادی در مدیریت -صنعت و دانشگاه در زمینه مدیریت استراتژیک اندوخته شده و ما بر آن شدیم پلی باشیم برای انتقال این تجارب به یکدیگر .

به امید روزی که شاهد ارتقا و پیشرفت روزافزون میهن عزیزمان - ایران - باشیم.